DIY šampon za suvo pranje kose

Šamponi za suvo pranje kose su u poslednje vreme postali veoma popularni. Nije dobro prati kosu svaki ili svaki drugi dan, pa je veoma korisno imati nešto što će pomoći da se period između dva pranja premosti ili čak produži. Suvi šamponi su takođe spas u situacijama kada ne stignemo da operemo kosu, a i dalje želimo da imamo lepu frizuru. Većina kupovnih šampona za pranje kose su u spreju i znaju da budu poprilično skupi, a ne volim da koristim sprejeve jer sam svesna da se dosta toga udahne. Postoji bolja varijanta - pročitajte u nastavku.


Ja ne perem kosu svaki dan - već godinama koristim šampone bez jakih tenzida i sada pranje kose dođe na red tek svaki četvrti dan, ali negde trećeg dana često koristim suvi šampon. Vrlo često vežem kosu u punđu i tada takođe posežem za suvim šamponom. Mnoge devojke koriste ovakve proizvode i na potpuno čistoj kosi, da bi dobile više teksture i volumena. U nastavku pročitajte kako da kod kuće napravite suvi šampon koji je efikasan isto koliko i slični proizvodi popularnih brendova.


Potrebni sastojci (za svetlu kosu):
  • kukuruzni skrob
  • soda bikarbona
  • etarsko ulje po izboru


Potrebni sastojci (za tamnu kosu):
  • kukuruzni skrob
  • soda bikarbona
  • kakao prah
  • cimet
  • etarsko ulje po izboru



Ja imam svetlu kosu tako da sam koristila prvi "recept". U staru bočicu šampona sam stavila većinom kukuruzni skrob, dodala 1-2 kašičice sode bikarbone i 4 kapi etarskog ulja čajevog drveta, koje deluje antibakterijski i preporučuje se za poboljšavanje cirkulacije kože glave.

Druga varijanta je za devojke sa tamnom kosom i tu se dodaje nezaslađeni kakao prah kako bi se dobila tamnija boja. Koriste se otprilike jednake količine kukuruznog skroba i kakao praha, 1 kašičica sode bikarbone, i opet 3-5 kapi eteričnog ulja po izboru (mali savet: trebali biste da vodite računa da se miris eteričnog ulja slaže sa mirisom kakaa). Sastojci se jednostavno stave u bočicu po izboru i malo protresu da bi se sve dobro izmešalo.

Suvi šampon u prahu se nanosi tako što u ruku istresete malo praha, protrljate dlanove i umasirate to u teme. Meni se zaista odlično pokazao - kukuruzni skrob odlično upija masnoću i čim se očešljam ili istrljam teme nema nikakvih vidljivih ostataka belog praha u kosi. Koristila sam bočicu od 200ml koju vidite na slici i koja nije baš najpraktičnija, ali funkcioniše. Mislim da bi najbolja opcija bila prazna bočica od bebi pudera, zbog toga što ima rupice na vrhu. 

Da li koristite šampone za suvo pranje kose? Hoćete li probati ovu DIY varijantu? Pišite mi.

8 comments

  1. Ovaj blog mi je zaista otkrovenje, nabasala sam na fejsbuku na tvoju stranicu, i sad listam postove i odusevljavam se!
    Svaka ti cast, samo nastavi ovako, bas mi je drago sto sam nasla blog koji je divno uredjen i bavi se tematikom koja me interesuje, a da je sa nasih prostora :) Ovo je definitivno recept koji cu vec veceras isprobati :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako mi je drago! :) Biće još super stvari u budućnosti! Što se tiče ovog suvog šampona, ja sam ga baš jutros stavila jer nisam stigla da operem kosu pre predavanja ;)

      Delete
  2. Ja koristim samo obican bebi puder i on super radi posao ;-) Inace, odlican blog :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno, drago mi je da ti se sviđa blog :)

      Delete
  3. Mila
    Ne koristim cesto sampone za suvo pranje,jedino kada sam bas u zurbi ali mi se bas dopada ovaj tvoj recept.Kako volim ove "napravi sam"proizvode definitivno cu pokusati da ga napravim i nadam se da ce mi se dopasti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni ja ih ne koristim često, ali ponekad stvarno mogu da spase dan! :) Ovo je najjednostavniji a opet najefikasniji način koji sam probala!

      Delete
  4. ekstra su ti postovi,najvise me zainteresovao ovaj o nezi kose posto sam plavusa i naravno kosa mi je od farbanja jako ostecena a prirodnu kozmetiku sam skoro relativno otkrila i pocela da koristim,prvo sam dobila na poklon od jednog divnog decka koji ima svoj blog o parfemima predivnu kremu EXODUS i odusevila se,to je bilo moje prvo iskustvo sa prirodnom kozmetikom,zatim sam dobila atea hidra aktivatoor i kremu za bore,koja me isto odusevila,a posle toga sam koristila sve tri kreme od GOZAKi kompanije ne zna se koja je bolja,jednu zbog roka upotrebe sam poklonila mami a meni ostavila sa sljivom i maslinom,zatim sam kupila balzam za usne HURWAU ili tako nesto se zove od zelenog caja i super mi je,ne lepi mi usne,nije tezak,moze da se koristi kao podloga za teske mat karmine,a alverde kozmetikom celom sam odusevljena ,i zbog algergije koju imam na odredjene proizvode,jedino njihov kreon i maskaru mogu da stavim na oci a da ne dobijem crvenilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, Tanja! Drago mi je da ti se sviđa AromaTea kozmetika, meni je aktivator odličan, a pravila sam i sama svoju kremicu na njihovoj radionici. :) Hurraw balzami za usne su dosta popularni, a sudeći po sastojcima, to je sasvim opravdano. Ja ih još nisam ispobala, ali privlače me, imaju jako zanimljive arome u ponudi. Meni se takođe sviđaju Alverde maskare, a ako imaš osetljive oči svakako bih ti preporučila Dr Hauschka kreone, senke i maskare. ;)

      Delete